Fase 1

Leerdoelen POP
- Geen eigen leerdoelen opgenomen

Gedragsindicatoren
5b De student toont zich betrouwbaar en proactief in het samenwerken met de vakgroep / het team
5c De student werkt actief en betrouw met collega's samen in de dagelijkse gang van zaken en de ontwikkeling van de school

Reflectie
Vanaf het begin van het schooljaar heb ik contact gehad met docenten en medestudenten. Tijdens de lio-netwerken heb ik mijn inbreng gegeven op vakdidactische en pedagogische onderwerpen. Dit om te laten zien dat ik actief bezig ben met het onderwijs, betrokken wil zijn bij de groep en nieuwe informatie kan geven aan medestudenten. Doordat ik als lio-stagiare de mogelijkheid krijg om informatie uit te wisselen met andere lio-stagiares, leer ik om actief mee te denken in de manier waarop docenten zich ontwikkelen binnen het onderwijs.

Samen met twee andere docenten van economie ben ik actief bezig met het ontwerpen van materiaal voor de klassen 3havo en 3vwo. Het is aan ons om een invulling te geven aan het PTA. Wat mij opvalt is dat de twee andere docenten al snel de neiging hebben om voor zichzelf te gaan werken. Voor mij de uitdaging om ervoor te zorgen dat we wel met z'n drieën blijven communiceren. In deze periode heb ik vooral geleerd om initiatief te tonen op het gebied van samenwerken.


Fase 2

Leerdoelen
5b De student toont zich betrouwbaar en proactief in het samenwerken met de vakgroep / het team
5c De student werkt actief en betrouw met collega's samen in de dagelijkse gang van zaken en de ontwikkeling van de school

Reflectie
Voor de leerlingenbespreking schrijf ik altijd wat op over de leerlingen die mij opvielen. Zo hoop ik het team te kunnen informeren over mijn constateringen en met een passende oplossing te komen. In de tweede periode heb ik dit op papier meegenomen en opgestuurd naar de mentor. Daarnaast heb ik met een aantal collega’s samengewerkt om producten te maken ter verbetering van het onderwijs. Vooral het maken van Huiswerkcontrole schema met meneer Sanders heeft mij erg geholpen. Geholpen in het effectief bijhouden van het huiswerk. Ook was het nuttig om samen met collega’s toetsen te analyseren op basis van RTTI. We hebben toen namelijk besproken welke onderdelen we als vaksectie belangrijk vinden. Ik heb ervan geleerd dat het goed is om in een team samen te werken. Het doet mij kritisch nadenken over bepaalde onderwerpen, waar ik anders niet had over nagedacht. Daarnaast geeft het mij een gevoel van teambuilding en zelfverzekerdheid.

In periode drie wil ik graag een keer komen kijken bij andere lio-studenten. Dit om tips en tops uit te delen op het gebied van klassenmanagement. Ook ga ik door middel van mijn praktijkonderzoek een RTTI toets maken voor twee andere collega’s economie.

Informatie 3HVD
Word – 58,1 KB 133 downloads
Gemaakte S.O Consumentengedrag
PDF – 83,8 KB 121 downloads
RTTI examenanalyse
PDF – 59,7 KB 117 downloads
Huiswerkformulier Sanders
PDF – 67,1 KB 119 downloads
Vera praktijkonderzoek
PDF – 32,5 KB 125 downloads
Examensanalyse RTTI VMBO (TL-KB-BB, 2015)
Excel – 57,7 KB 119 downloads

Fase 3 (Eind)

Popweek
PDF – 121,7 KB 148 downloads
Popweek uitleg
PDF – 83,0 KB 124 downloads

Maak jouw eigen website met JouwWeb